Conversie gestegen met 50% door effectieve conversieoptimalisatie.
De groenste stroom op maat
Pure Energie is al jaren de groenste energiemaatschappij van Nederland. Als enige maatschappij garanderen zij dat je 100% groene stroom ontvangt wanneer je je bij hen aansluit. Pure Energie is zichtbaar op alle on- en offline kanalen en trekt hiermee een groot aantal bezoekers naar het platform. Al deze bezoekers dienen voorzien te worden van de informatie die zij op dat moment nodig hebben. Gezien het grote aanbod aan informatie en diensten binnen het platform van Pure Energie was dit een punt waar ze op vast liepen.
Uitdaging
Pure Energie, al jaren de groenste energiemaatschappij van Nederland, stond voor de volgende uitdagingen:
Doelstellingen
Het doel was om de klantreis bij Pure Energie te verbeteren door content relevanter en persoonlijker te maken. Daarbij lag de focus op het beter bedienen van klanten met uiteenlopende behoeften en het verhogen van de conversiepercentages. Tegelijkertijd was het essentieel om complexe energiedata helder en gebruiksvriendelijk te presenteren, zodat klanten bewuster duurzame keuzes kunnen maken.
Uitvoering
Strategie
Door de grote diversiteit van gebruikers, diensten en klantbehoeftes is het een flinke uitdaging om ieder individu te voorzien van hetgeen wat hij of zij nodig heeft. Door de inzet van een Customer Data Platform kunnen we de klantbehoefte herkennen op basis van het online zoekgedrag. Vanuit daar worden verschillende segmenten gemaakt zodat er content op maat aangeboden kan worden.
Realisatie
Door de inzet van het Customer Data Platfor Datatrics wordt herkend in welke dienst de gebruiker behoefte heeft, in welke aankoopfase hij/zij zit en hoe de gebruiker overtuigd kan worden tot conversie over te gaan. De conversie waarop gestuurd wordt is het afsluiten van een energie- of zonnepanelen contract. Waarbij ook nog ingespeeld wordt om een gebruiker langere tijd aan Pure Energie te binden.

Het platform van Pure Energie is uiteindelijk gericht op het maken van een e-commerce transactie in de vorm van een contract. Op basis van ons advies is door de webpartij een e-commerce gegevenslaag gebouwd die de gebruikersdata gedetaileerd omzet en zowel de looptijd als type contract meet. Daarnaast is een API koppeling gebouwd met de energiebronnen van Pure Energie en zijn er connecties gemaakt met Spotler, de Ads kanalen en zijn alle kennisbankartikelen en reviews door een dynamische feed geïmporteerd.
Resultaten
De samenwerking tussen Pure Energie en U Digital heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd. Door een datagedreven strategie en slimme personalisatie werd de klantreis aanzienlijk verbeterd. Dit leidde tot een hogere conversie en meer betrokkenheid bij zowel bestaande als nieuwe klanten. Klanten maken nu gebruik van een platform dat niet alleen intuïtief werkt, maar hen ook actief ondersteunt in hun keuze voor duurzame oplossingen.
Deze case toont aan hoe een op maat gemaakte aanpak niet alleen de gebruikerservaring versterkt, maar ook helpt bij het realiseren van een groenere toekomst. Ook benieuwd hoe wij jouw organisatie kunnen laten groeien? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!
De juiste energie, op het juiste moment, voor de juiste persoon – 100% groen, 100% op maat.
Ontmoet het CRM team.
Elke Hoogenboom
CRM Lead
Elke Hoogenboom
CRM Lead
Elke Hoogenboom
CRM Lead
Phillipe Drouen
CRM Marketeer
