U DIGITAL

let's go digital together

Klant U Digital
Diensten Marketing stack, Web Development

Voor ieder het juiste recept

Klant U Digital
Diensten Marketing stack, Web Development

Met ruim 3 miljoen bezoekers per maand mag LeukeRecepten.nl zich de grootste receptenwebsite van Nederland noemen. Het is hun missie om met makkelijke, snelle en vooral leuke recepten, zoveel mogelijk mensen te inspireren. Wat we merkten was dat het publiek van LeukeRecepten.nl steeds groter en diverser werd. Toch wilden we er voor zorgen dat iedere bezoeker te zien krijgt wat hij/zij wil.

Uitdaging

Leuke Recepten, de grootste receptenwebsite van Nederland met meer dan 3 miljoen bezoekers per maand, stond voor de volgende uitdagingen:

1. Met een toenemende diversiteit aan bezoekers en uiteenlopende dieetwensen was het essentieel om recepten en content volledig af te stemmen op individuele voorkeuren.


2. Het verfijnen en uitbreiden van gebruikersprofielen was cruciaal om gepersonaliseerde aanbevelingen nog beter te laten aansluiten bij de voorkeuren en eetgewoonten van bezoekers.


3. Een effectieve segmentatie van de doelgroep moest ervoor zorgen dat recepten en advertenties perfect aansluiten bij de behoeften en verwachtingen van iedere bezoeker.

Doelstellingen

Het doel was om de gebruikerservaring van LeukeRecepten.nl te personaliseren, de profielverrijking te verbeteren en de segmentatie te optimaliseren. Hierdoor konden bezoekers sneller recepten vinden die aansluiten bij hun dieetwensen en voorkeuren, wat resulteerde in een verhoogde betrokkenheid en tevredenheid.

Uitvoering

Strategie

Door de steeds grotere diversiteit van de bezoekers en de steeds verder uiteenlopende dieetwensen, was het noodzakelijk om de doelgroep te segmenteren. Door de inzet van online personalisatie kunnen we iedere bezoeker nu een ervaring op maat bieden. Profielverrijking speelt hierin een belangrijke rol. Door het gedrag van bezoekers in kaart te brengen kunnen we mensen in de juiste segmenten plaatsen. Op basis daarvan krijgt iedere bezoeker dus een gepersonaliseerde online ervaring op LeukeRecepten.nl

 

Realisatie

Wij maken gebruik van het Customer Data Platform van Datatrics om gepersonaliseerde content voor te stellen aan de bezoekers van LeukeRecepten.nl. Met behulp van deze tool hebben we kunnen realiseren dat de content, die iedere unieke bezoeker te zien krijgt, 1-op-1 aansluit bij zijn of haar dieetwensen. Om daarnaast ook de engagement van de bezoekers te verhogen, zijn we ze gaan aanmoedigen tot conversie. Een conversie op de website is bijvoorbeeld in de vorm van het bewaren van een recept.

LeukeRecepten.nl inspireert haar bezoekers via meerdere kanalen. Op basis van de verschillende profielvoorkeuren, hebben we een gepersonaliseerd weekmenu kunnen opstellen voor de gebruikers. Na aanmelding wordt dit menu iedere week via de mail verzonden naar alle ingeschreven bezoekers. Hierbij wordt er rekening gehouden met: aantal personen, favoriete keuken, dag van boodschappen en dieetwensen.

– Leuke Recepten

Resultaten

De samenwerking tussen Leuke Recepten en U Digital heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd. Het aantal terugkerende bezoekers steeg met 25%, terwijl bezoekers gemiddeld 15% langer op de website bleven. Daarnaast zorgde personalisatie voor een groei van 45% in bewaarde recepten. Elke maand werden 5000 nieuwe accounts aangemaakt en 3500 aanmeldingen voor het weekmenu ontvangen. Tot slot werden er online maar liefst 8500 boeken verkocht.

Met deze case laten we zien hoe een datagedreven strategie niet alleen de gebruikerservaring transformeert, maar ook leidt tot concrete resultaten. Ook benieuwd naar wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!

Ondanks grote diversiteit en uiteenlopende dieetwensen van bezoekers, bieden we iedere bezoeker een gepersonaliseerde ervaring

– Jasmijn Sanders, CRO/SEO Specialist

Ontmoet het CRM team.

Elke Hoogenboom

CRM Lead

Elke Hoogenboom

CRM Lead

Elke Hoogenboom

CRM Lead

Phillipe Drouen

CRM Marketeer

  • Elke Hoogenboom

    CRM Lead

  • Elke Hoogenboom

    CRM Lead

  • Elke Hoogenboom

    CRM Lead

  • Phillipe Drouen

    CRM Marketeer

Nieuwsgierig geworden? Laat een berichtje achter!