Trial aanvragen gestegen met 500% door verbeterden conversiestrategieën.
U Digital heeft EasySIGN geholpen om 500% meer trial aanvragen te realiseren
EasySIGN, een gevestigde naam met honderden gebruikers, wilde internationaal groeien door het aantal trial-aanvragen aanzienlijk te verhogen. De uitdaging was om proefgebruikers te converteren naar betalende klanten. Hiervoor was een geïntegreerde aanpak nodig, gericht op websiteoptimalisatie en de implementatie van HubSpot CRM, om zowel gebruikservaring als conversie te verbeteren.
Uitdaging
EasySIGN, ontwikkelaar van innovatieve signmaking-software, stond voor de volgende uitdagingen:
1. Het verhogen van het aantal trial-aanvragen om de internationale groeiambities waar te maken.
2. Het verbeteren van de conversie van proefgebruikers naar betalende klanten door een gestroomlijnde klantreis te realiseren.
3. Het optimaliseren van marketing- en salesprocessen met behulp van HubSpot CRM voor beter beheer en inzicht.

Doelstellingen
Het doel was om het aantal trial-aanvragen van EasySIGN aanzienlijk te verhogen, de conversie van proefgebruikers naar betalende klanten te verbeteren, en marketing- en salesprocessen te stroomlijnen door de implementatie van HubSpot CRM.

Uitvoering
Strategie
In twee sessies is met het team van EasySIGN is gezamenlijk de doelstellingen, strategie en roadmap bepaald voor de periode van 12 maanden. Onderdeel van deze roadmap is het verbeteren van de website en implementeren van HubSpot CRM.
Realisatie
Door de inzet van HubSpot heeft EasySIGN inzicht in het rendement van de marketing campagnes en de conversie van trial users naar betalende klanten. Op basis van deze data worden Google Ads en LinkedIn campagne geoptimaliseerd.

De bestaande website is verbeterd door meer aandacht te geven aan de call to actions en daarnaast is de checkout procedure grondig op de schop genomen.
Door een koppeling te maken tussen HubSpot en de API van EasySign wordt gemeten welke onderdelen van de software niet benut worden door een gebruiker. Op basis van deze data wordt een gepersonaliseerd onboarding programma geactiveerd.
Resultaten
De samenwerking tussen EasySIGN en U Digital heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd. Het aantal trial-aanvragen steeg met maar liefst 500%, en de implementatie van HubSpot CRM zorgde voor een efficiëntere aanpak van leadbeheer en opvolging.
Met de juiste strategie en tools kun je ook jouw doelen bereiken. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
Met betere call-to-actions en HubSpot-integratie bieden we een soepelere checkout en gepersonaliseerde onboarding op basis van gebruikersdata.
Ontmoet het CRM team.
Elke Hoogenboom
CRM Lead
Elke Hoogenboom
CRM Lead
Elke Hoogenboom
CRM Lead
Phillipe Drouen
CRM Marketeer