De groenste
stroom op maat
De uitdaging
Pure Energie is al jaren de groenste energie maatschappij van Nederland. Als enige maatschappij garanderen zij dat je 100% groene energie stroom ontvangt wanneer je je bij hen aansluit. Pure Energie is zichtbaar op alle on- en offline kanalen en trekt hiermee een groot aantal bezoekers naar het platform. Al deze bezoekers dienen voorzien te worden van de informatie die zij op dat moment nodig hebben. Gezien het grote aanbod aan informatie en diensten binnen het platform van Pure Energie, was dit een punt waar ze op vast liepen.
“Hoe kan de juiste informatie over een specifieke dienst
aan de juiste persoon op het juiste moment getoond worden?”
“Hoe kan de juiste informatie over een specifieke dienst aan de juiste persoon op het juiste moment getoond worden?”
Think.
De strategie
Door de grote diversiteit van gebruikers, diensten en klantbehoefte is het een flinke uitdaging om ieder individu te voorzien van hetgeen wat hij of zij nodig heeft. Door de inzet van een Customer Data Plaform kunnen we de klantbehoefte erkennen op basis van het online zoekgedrag. Op basis van die informatie worden verschillende segmenten gemaakt zodat er content op maat aangeboden kan worden.
Grow.
De realisatie.
Door de inzet van het Customer Data Platform Datatrics wordt erkent in welke dienst de gebruiker behoefte heeft, in welke aankoopfase hij/zij zit en hoe de gebruiker overtuigt kan worden tot conversie over te gaan. De conversie waarop gestuurd wordt is het afsluiten van een energie- of zonnepanelen contract. Waarbij ook nog ingespeeld wordt om gebruiker langere tijd aan Pure Energie te binden.
Create.
Koppeling met tools
Het platform van Pure Energie is uiteindelijk gericht op het maken van een e-commerce transactie in de vorm van een contract. Op basis van ons advies is door de webpartij een e-commerce gegevenslaag gebouwd die de gebruikersdata gedetaileerd omzet en zowel de looptijd als type contract meet. Daarnaast is een API koppeling gebouwd met de energiebronnen van Pure Energie en zijn er connecties gemaakt met Spotler, de Ads kanalen en zijn alle kennisbank artikelen en reviews middels een dynamische feed geïmporteerd.
De resultaten.
Een conversie ratio stijging van 50%
Toename van gemiddelde contract waarde van 5%
Extra omzet van 58%