
Conversieoptimalisatie (CRO) Training
In het kort
- Interactief
- Praktijkgericht
- Beoordeeld met een 9,5
- geschikt voor B2B én B2C
Klaar om je conversieratio’s naar nieuwe hoogten te tillen? Onze CRO-training is ontworpen om marketeers van alle niveaus te voorzien van de vaardigheden die nodig zijn om hun conversiepercentages effectief te verhogen.
In onze interactieve en informele masterclass duiken we diep in de wereld van CRO. Verwacht geen saaie lezingen; wij zorgen voor een hands-on aanpak waarbij je leert door te doen. Samen met andere enthousiaste marketeers ga je aan de slag met echte case studies en data-analyses. Een belangrijk onderdeel van de training is het analyseren van data in tools als GA4 en Hotjar/Clarity. Hierbij leer je direct waar je bij je eigen data op moet letten. Ook nemen we een kijkje in de wereld van a/b testen geven we praktische tips mee die je kan toepassen op je eigen website of webshop.
Na deze middag kan je procesmatig aan de slag met CRO én heb je een netwerk opgebouwd met gelijkgestemde professionals die allemaal hetzelfde doel voor ogen: conversiestijging!
Alle topics:
- introductie CRO
- dataverzameling en analyse (GA4/Clarity/SeRanking)
- a/b testen
- User Experience(UX)
- landingspagina optimalisatie
- conversiegerichte content creatie
- CRO & AI
Tijdens deze training leer je :
- Procesmatig aan de slag te gaan met CRO
- Ontdek de meest effectieve aanpak voor conversie optimalisatie en hoe je dit structureel kan toepassen op je website.
- Data om te zetten tot inzichten
- Je leert (onze trucjes!) waar je op moet letten in de grote hoeveelheid data die beschikbaar is
- Je weg te vinden in verschillende CRO tools
- Zelf achter de knoppen zitten zodat je op kantoor direct aan de slag kan.(denk aan Hotjar. A/B tesen of GA4)
- De kenmerken van een optimale landingspagina
- Hands-on tips van de experts die je direct kan toepassen op je website.
- Hoe je conversiegerichte content creëert
- We bespreken de nauwe verbinding tussen SEO en CRO en hoe je je conversie gedreven content kan maken
- Hoe je AI kan benutten binnen CRO
- Nieuwsgierig naar hoe AI kan bijdragen aan CRO? Wij delen onze tips en ervaringen!
6 highlights
Maak jouw marketingactiviteiten effectiever door kanalen samen te laten werken.
1. Multi-Channel campagnes
Maak jouw marketingactiviteiten effectiever door kanalen samen te laten werken.
2. Lead kwalificatie middels automations
Realiseer geautomatiseerde kwalificatie van leads op basis van informatie en gedrag.
3. Lead opvolging m.b.v. automations
Leer wanneer je via welk kanaal jouw leads moet opvolgen in het salesproces en hoe automation je daarbij helpen.
4. Inzicht in jouw resultaten
Creëer dashboards die jouw inzicht geven in de resultaten van jouw campagnes en de omzet die hier uit volgt.
5. Prospecting tool
Maak kennis met deze nieuwe functie binnen HubSpot en leer alles over het gebruik van Lead objects.
6. Optimaliseer HubSpot met AI
Optimaliseer jouw content met AI en zorg voor een kwalitatieve database met behulp van AI functies.
Digitaal Strateeg
Elke Hoogenboom is een enthousiaste Digitale Strateeg met 7 jaar ervaring in online marketing, voornamelijk gericht op CRM binnen B2B. Ze heeft meer dan 25 bedrijven geholpen bij de implementatie en optimalisatie van CRM-systemen. Haar ervaring en creatieve aanpak maken haar een ideale trainer.